Sunday, August 30, 2015

hats and stuff

Mää en tiiä kuinka paljon ihmisiä oikeesti nää mun asukuvat kiinnostaa, mutta pari asua ois luvassa taas. Oon jotenki jälleen hukassa sen kans et mitä mun pitäs tänne laittaa ja mitä ihmiset haluu nähä. Joka tapauksessa sisältöä on tulossa, sillä syksyksi näyttäs olevan luvassa jos jonkinlaista projektia. Reissusta tulee tosiaan varmasti vielä lisää kuvia ja nyt ensimmäisenä onkin Japanin kuvat käsittelyn alla.

green2 300815A hat - BikBok | tunic - Gina Tricot | boots - Dr. Martens | necklace - Ebay


Ostan nykyään Suomessa harvoin vaatteita muualta, kuin kirppiksiltä. Tässä kuussa olin kuitenkin antanu itelleni luvan ostaa muutamia vaatteita ja asusteita, joille varmasti tulee käyttöä. Tuo vihree BikBokin hattu oli kyllä vähän heräteostos, mutta oon käyttäny sitä niin paljon, että ei ollu huti ollenkaan. Vihreetä hattua seuras vihree paita/meikko Gina Tricotista.. Oon selkeesti löytäny uuden värin, sillä oikeestaan yläasteen jälkeen en oo osannu käyttää vihreetä ollenkaan.

300815B sayburgundy pants - Seppälä | hat - Gina Tricot | boots - Dr. Martens



Mua jäi tosissaan harmittamaan, ku en ostanu lappufarkkuja Koreasta, mutta noi Seppälän 12€:n housut poisti sen harmituksen. Tuo viininpunainen hattukin on uus, sillä käytin tota edellisen asun vihreetä yksilöä lähes joka päivä, niin piti saada vaihtelua. Tuo viininpunainen onkin itse asiassa Say Lou Lou'n ja Gina Tricotin yhteistyömallistosta, joka tosin mun osalta jäi kauppaan hattua lukuunottamatta.

 
Mulla tosiaan alkaa koulu vasta huomenna, mutta jotenkin oon onnistunu olemaan kiireinen jo viimeset pari viikkoa. Syynä lähinnä uudet OAMK:iin tulleet vaihtarit, joiden kanssa on tullu vietettyä yllättävän paljon aikaa. En ois ees vuosi sitten uskonu että vedän jotain kampus-kierrosta koululla englanniksi ja oikeesti ootan et pääsen taas tutustuu lisää kaikkiin uusiin tyyppeihin. Määhän laajensin mun tuutorointia viime vuonna jo liiketalouden yksikön puolelle, kun tarjouduin auttamaan siellä opiskelleita korealaisia. Nyt oon ottanu jo mun opintopisteet tuutoroinnista ja mulla ei oo ku 1/3 korealainen tuutoroitavana omassa yksikössä, mutta vähän niinku vahingossa adoptoin jo lauman muitakin tyyppejä :')

Onhan siinä hommaa, mutta mää oon vaan miettiny et miks en auttas, kun kerran voin? Yhellä tytöllä ei ollu peittoa, tyynyä, lakanoita saati verhoja kämpässä, niin miks en ois lainannu sille omiani, kun mulla oli muutenki ylimääräsiä? Mua ärsyttää ihan suunnattomasti kuulla joiltain vaihtareilta, että tuutori on suunnilleen nakannu ne asuntolalle, jonka jälkeen tyypistä ei oo koskaan kuulunu enää mitään. Pahimmassa tapauksessa tuutori ei oo tullu ees hakemaan asemalta, vaikka tietääkseni se ois se tärkein tehtävä.. Valitettavasti osa porukasta on mukana vain opintopisteiden takia. Asdfghhkkl.


Jos tätä lukee joku, joka haluais tutustu ulkomailta tuleviin vaihto-opiskelijoihin ja haluais päästä reenaamaan englannin kieltä, niin pliis, alkakaa tuutoreiksi. Pienellä vaivalla voi oikeesti tehä jonkun tyypin vaihtokokemuksesta huomattavasti paremman.



English translation: 
Again I'm not sure why people come to my blog and if you guys wanna see some outfit photos or something else? Anyway, I have alot of things coming up during this fall, so I will have a lot of material for this blog as well. More travel photos will also be up later when I'm finished going through them. At the moment I'm editing my Japan photos, so you can expect to see them soon!

I've also been busy lately, even though my school semester hasn't started yet. I've been really lucky to meet a lot of new exchange students and I've been more than happy to hang out with them and help them if they need something. If you asked me for example one or two years ago, I would have not imagined myself ever being this social. Maybe talking to foreigners is easier than talking to Finnish people, haha.

4 comments:

  1. Voi pölijä! Laita tänne ihan sitä mitä ite haluat laittaa! :D Ihmisiä kiinnostaa se kun teet juttuja, joita oikeasti haluat ;) Jos joku on innoissaan koivuista niin varmaan innostuisin niistä ihan vaan sen toisen innostuneisuuden ansiosta :D Hhaha mikä esimerkki.. Mua ainaki kiinnostaa asut, sulla on niin kiva ja ittes näkönen tyyli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha, vähä reppeilin tälle kommentille XDD kiiitos! Emmää tiiä, ehkä se on seki että en ees ite tiiä mitä haluan tänne laittaa haha. Ois niin kiva ku ois joku selkee linja, mut ku musta tuntuu et saan aikaseks aina vaan jottain sillisalaattia :---D mutta hei, kiitti vielä kommentista, piristi hienosti :D

      Delete
  2. Samaa voisin kyllä sanoa annieveliinan kanssa, postaa mitä ite tykkäät postata! Mitä sillä on väliä vaikka laitteletki sillisalaattia, kyllä jollaki aina kiinnostaa. Elä ressaa turhaan.

    ps. oliko väärät kengät vai EIKÖ MUN OTTAMAT ASUKUVAT OLLU HYVIÄ!! :( :( :(

    -puli Suomi-paidassaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Höhöhö, väärät kengät oli ja turha neuletakki XD

      No siis tiiäthän nää puli ystäväiseni että aina pittää vähä jostaki ressata! Mutta enempi se on ehkä sitä että en itekkää tiiä mitä tahon laittaa, ku ostokset on vähä turhia ja asutkin on helepoin pistää lookbookkiin :') pitäs vissiin tehä jotainbja muistaa kuvatakin joskus ni ois sitä blogimatskuu...

      Delete