Saturday, March 30, 2013

P: Top of the morning

Huomenta! Oon taas ahkerasti yrittäny viime aikoina availla tätä Bloggerin postausikkunaa siinä onnistumatta. Kaikki kuvat on ollu jotenkin blaah mutta nyt oon ehkä saanu kameran pysyyn kädessä tavallista useemmin, joten ehkä tännekin vois suodattua jotain matskua lähitulevaisuudessa.

Anyways, toissapäivänä kävin tsekkaamassa Nekalassa Kirpputori Silinterin ja täytyy sanoa että oon löytäny lempparikirppikseni Tampereelta! En voi jotenkin nykyään sietää semmosia mestoja jotka on pullollaan jotain H&M:n ylihintasia kerran käytettyjä trikoohirvityksiä, jotenkin mun mielestä tää länsimainen kulutushysteria kiteytyy nimenomaan noihin ns. muodin kaatopaikkoihin pikkusen liian hyvin tänä päivänä. Mutta jokainen tyylillään.

Silinteri oli kuitenkin mukava yllätys, kenties hieman syrjäisemmän sijaintinsa ansiosta ja tavaraa löytyi laidasta laitaan. Tarjolla oli kivasti myös huonekaluja, oikeasti vanhaa tavaraa ja vaatteita joka lähtöön. Itse tila oli siisti, avara ja sopivan kokoinen. Oman viehätyksensä paikkaan toi se, ettei sieltä olettanut löytävänsä mitään.

Heitin läpällä jotain "löytyiskö täältä mulle nahkarotsi" nähtyäni jonkun goottihirvitysviritelmän. Ja tais olla seuraava pöytä josta löyty tää lampaannahkainen unelma konjakinvärisenä. Siis täydellinen konjakkinen sävy, onko edes mahdollista. Ton mallista rotsia en uutena lähtis ostamaan, mutta käytettynä menee, varsinkin kun toi on oikeeta nahkaa ja käyttämätön. Maksoi 25 euroa ja näin on mun kevätvaatekaappi tuunattu uuteen uskoon!

Merkki on ruotsalainen Saki ja takin vuori on tommosta kivaa hippikuosia.

Seuraava löytö oli täydelliset mustat Pikkumyy-kengät vitosella.

Okei, tarviiko mun edes alottaa siitä kuinka kauan oon yrittäny löytää ruskeat buutsit? No, nää nahkaiset ja nahkapohjaiset kaverit maksoi 2€ (!!!). Lähti melko vikkelästi mukaan.

Tältä näyttää buutsit mehiläisvahakäsittelyn jälkeen. Jos pohjat ois vielä paremmassa kunnossa, pyytäisin kyllä näistä yli 10 euroa nykykirppishinnoilla. Mutta joka tapauksessa, täydellinen löytö!

LP:t pitää selailla kirppiksillä aina läpi, vaikka harvoin löytyykään mitään järkevää järkevällä hinnalla. Chick Korean levy löytyi kuitenkin sattumalta 2e:lla.

Että semmosia kirppislöytöjä kerrankin! Mitäs tykkäsitte? :)

Mää lähden nyt tiedustelemaan josko mullekin irtois Silinteristä pöytä. Oon nimittäin tehny pientä inventaarioo elämässäni ja todennu että en tartte juuri mitään, enkä halua hukuttautua turhaan romuun kun ne rahat vois käyttää vaikka tähän elämään joita on kaikilla vaan yks. Ja, mulla on kuitenkin aina pillifarkut, buutsit, nahkarotsi ja ehkä joku hattu, joten noillakin jutuilla pärjään tässä elämässä jo vallan mainiosti. 

Suosittelen siis Silinteriä lämpimästi, kohta sieltä löytyy toivottavasti järjetön kasa myös mun vaatteita ja tavaroita :)

EDIT// Niin ja kun tää mun postaustahti on nykyään näin surkee, niin reaaliaikasemmin mua pystyy seuraan Instagramissa, jonne tulee vähän muutakin sisältöö ku tänne. Eli pepasdd @ Instagram jos kiinnostaa :) Löytyy myös tuolta blogin oikeesta sivupalkista.

No comments:

Post a Comment