Wednesday, February 13, 2013

S: et koskaan saa minua kiinni

np. Sallan ja Miron matka maailman ympäri - Älä tartu mun siipini ( Tää on niiiin hyvä ! :'D ) 
 
Mulla on ollu niiiiiiin hyvä päivä ja vieläpä ilman mitään sen kummempaa yksittäistä syytä ! Ehkä hieman ainakin vaikutti se, että pääsin autolla kouluun ja pystyin laittamaan kivan asun säästä huolimatta:
 
Shortsit ja sukkahousut : h&m, neule : Seppälä ja laukku muistaakseni joskus Gina Tricotista.

Oon myös fiilistelly mun uutta kasvia:


Ja vanhaa kasvia, joka päätti alkaa tekemään uusia varsia. Palkitsin sen vaihtamalla sille vielä uuet mullat ja ruukun:

Ja oikeesti, meikä on ihan mielissään jotenki ku kasvit kasvaa ja ootan jo innolla että pääsen kasvattelemaan yrttejä ikkunalaudalla :3 Saati sitte ku saan rehut parvekkeelle, jee !

Kävin myös ystäväni Hännän kanssa laskiaisriennoissa syömässä pullaa. Mulla oli ekaa kertaa haalarit ja kaveriin mätchäävä teema-asu. Meijän oli tarkotus alunperin osallistua laskukisaan, mutta sitte ei jaksetukaan ja oltiin vahingossa ilmottauduttu siihen .. Ku kovaäänisestä kajahti meijän nimet ni lähettiin vähin äänin hipsimään kotia kohti ku ei meillä ollu ees mittään laskuvälinettä :')


Jes, ny mulla on 3 haalarimerkkiä :---D Pittäis vissiin ommella noi kiinni !

7 comments:

  1. Toi kappale on aivan ihana! Tulin bändin puolesta ihan superiloiseksi kun kuulin heidän biisinsä soitettavan jo Voicella :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, jep ! Mää muistan ku satuin olemaan autossa ku tota biisiä soitettiin ekan kerran radiossa ja olin heti alusta asti mielissään X')

      Delete
  2. Mä haluaisin vähän keskustella näistä kulttuurialan työllistymismahdollisuuksista! :'D

    Oon siis hampaat irvessä koittanut miettiä ja kysellä, että niin mihinköhän sitä tällanen kulttuurituottajan renttu pääsis valmistumisen jälkeen vakkariin kokopäiväduuniin vuoden päästä. Hyvä ettei tullut itkuraivarikohtaus kun hyvin usean ihmisen kanssa keskusteltuani oli ihan selvää, että mun duuni ei a) tule olemaan vakituinen ainakaan ensimmäiseen viiteen vuoteen, vaan pätkästä pätkään liidellään ja b) ei tule myöskään olemaan kokopäiväinen, vaan leipäni on palasina maailmalla ja voin tehdä esimerkiksi niin, että olen samaan aikaan kolmen firman palkkalistalla, niinkuin eräs musiikkipuolella operoiva kaverini. Tällaiselle helposti hermostuvalla ja ehkä vähän liiankin nopeasti epätoivoon vaipuvalle tää ala on aivan liian epävarma, epätasaa ja epävakainen, joten mä oon joutunu ihan tosissaan miettimään muita vaihtoehtoja. Se ala, joka vielä pari vuotta sitten tuntui kutsumukselta, tuntuu nyt suurelta virheeltä. Millanen kokemus sulla on Oulun seudun/koko maan osalta sun alan töistä? Mulla on yksi oululainen koulukaveri, joka on tällä hetkellä päiväkodissa töissä valmistuttuaan tuolta meidän koulusta puolisen vuotta sitten. Hänellä sattuu olemaan hihassa nuoriso-ohjaajan koulutus, joka antaakin hänelle mahdollisuuden tehdä sitten oikeasti muuta kuin kulttuurialan duuneja. Mielestäni toi kertoo kaiken oleellisen kulttuurialan työllistymisestä tällä hetkellä - pääset tekemään duunia, johon pätevöittävän koulutuksen olet käynyt jo ennen kuin riepotit itseäsi kulttuurialan AMK-tason koulutuksella ja huomasit, että eihän tämä jumalauta taida kannattaa.

    Ooksä ajatellu näitä asioita? Haluaisin kuulla sun ajatuksia aiheesta :) Ps. Ei ollut tarkoitus masentaa, olen varma että olet timanttisen hyvä duunissasi ja työllistyt jos vain haluat. On silti hyvä tiedostaa riskit ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meikä vastaa tähän varmaan pöljän lyhyesti, mutta mulla on aika selvät senssit tän asian kans. Nimittäin oon täsä käyny kaikenmoista koulua ja oon vaan päätyny siihen että mun on pakko tehä graafisen alan töitä, koska tää on just se juttu missä oon ees jotenki hyvä. Mulla ehkä virtaa sen verran yrittäjäverta suonissa, että oon alusta asti tiedostanu että eiköhän musta yrittäjä tuu ellei jotai superhyvää duunia tuu eteen. Tällä alalla kuitenki verkostoituminen on ihan hiton tärkeetä, että pitää vaan panostaa siihen jo tässä opiskeluvaiheessa. Mulla on nyt kuitenki vielä 3,5v koulua jäljellä ja nytkin puskee jo jotain työhommaa, niin oon vaan päättäny että kyllä niitä hommia on pakko sittenki löytyä ku oikeesti osaanki jo jotain kunnolla :3 Ei se oo ku tsemppiä vaan sen asian kanssa mitä haluaa tehä, koska kyllä sitä varmaan on onnellisempi köyhänä jos saa vähän tehä rakastamiaan hommia, ku sitte taas jos tekee jotai työtä mitä vihaa ja saa paljo rahaa ! Meikä tiedostaa kyllä sen että mahdollisesti on tosiaan itse itsensä työllistettävä, joten siks en ehkä osaa stressata asiasta vielä tässä vaiheessa :')

      Delete
  3. Oon nyt kyllä vähän kateellinen tosta teidän haalareiden väristä ja noista älyttömän söpöistä merkeistä :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mää oon tosi kiitollinen että noi haalarit on noin hyvän värisiä XD Minkä väriset sulla on? :---D

      Delete
    2. Mulla on tummanvihreet, mutta jotain hyvää niissäkin kun ei ainakaan mikään lika tahdo erottua pahasti :-D

      Delete