Wednesday, December 28, 2011

P: Jingle bells, Batman smells

Tän joulun tunnelmia tälleen tile-muodossa, koska kamera on laulanu ihan liikaa. Oon ollu viikon Oulussa ja on ollu kyllä ihanaa ja ihanan rauhallinen joulu muutenkin. Toivottavasti teilläkin oli kivaa!

Alapuolella tähän entryyn täydellisesti sopiva kappale ja mun tän vuoden lempparijoulubiisi, joka sopii muutenkin talviseen fiilistelyyn.

Flyleaf - Christmas Song



Viime viikonloppuna vallotin vanhan Oulun-kämppäni. Oon hengaillu olohuoneessa, jonka sohvan levitin. 70-luvun funkki on soinu ja kynttilät palanu. Voi kun tän asunnon voiskin siirtää Tampereelle :(

Vallotin kans keittiön joulukorttien askarteluun ja piirtämiseen. Ylhäällä oikeella valmistuu isälle piirtämäni kontrabassotaulu, alhaalla vasemmalla Heikki-sarjisten sketchit. Vasemman yläkulman ihana lammastyyny oli puolestaan lahja sort-of-äitipuolelle.

Lopullinen piirros. En tajua mikä muhun on menny mut piirrän nykyään jatkuvasti jotain. Mulla meni tässä ehkä 5 vuotta etten piirtäny mitään.

Valmiit paketit ja alhaalla pakettikortit. Oikeella yläkuvassa olevalla sydän-lasiastialla piirsin korttien ääriviivat. Oikeella alapuolella omia romujani paketoituna valmiina Tampereelle lähtöön. Tänä vuonna onnistuin hankkiin jotenkin omasta mielestäni tavallista kivemmat joululahjat. Taulun ja lammastyynyn lisäksi pikkusiskopuolelle lähti Kaunotar & Kulkuri Disney-klassikko, pikkuveljelle alkuperänen 70-luvun LP bassofunkkimeininkiä ja Viivi & Wagner -tyynyliina ja pari kivaa lahjaa on vielä työn alla.

Mulla on perinteenä tehdä joka vuosi joulukokoelmalevy, jota popitan sitten jouluaikaan. Tän vuoden levyllä on mm. August Burns Rediä, VersaEmergeä, A Day To Rememberiä, funkkia, Glee-musaa ja tän vuoden ehdoton lempparijoulubiisini Flyleafin Christmas Song, joka löytyy kans tuolta ylempää. Oon tehny nyt viitenä vuotena joululevyn ja kaikkia tulee kuunneltua vuosittain. Oon luukuttanu kans vanhoja LP:itä, enimmäkseen Hanoi Rocksia.

Mulla ei oo täällä enää kahvinkeitintä, suodatinpusseja tai kahvia, joten oon taiteillu aamuset kofeiinipläjäykset tosta lahjaksi saadusta tiramisu-kahveesta. Mulla oli kans joulukalenterina Fazerin blueberry pie -konvehteja. Oikeella ylhäällä ainoo jouluruoka mitä ostin itelle kaappiin, eli rosolli ja jouluaattoaamun aamupala, jota nautin mun lempparijoululeffan, Joulupukki & noitarumpu, pauhatessa taustalla. Vasemmalla alhaalla mun epäjouluisa sotkukeittiö ja oikeella porukoitten joulukattausta.

Poistuin pari kertaa jopa ulkoilmaankin, myös parveke lasketaan, eikö niin! Käytiin myös jouluna hautausmaalla. Tuo alemmassa kuvassa hieman erottuva Mikki-kollaripaita oli mun päällä ku liimattu koko joulun ajan.

Lempparijuttuja joululta: kummatkin luistimet, vanhempien luona fiilistellyt vanhat piirretyt (Topi-katti oli paras!) ja VHS-nauhurin nostalginen ääni. FB:n Daily Garfield, jonka kaikki 590 (?) strippiä kolusin läpi nauraen räkä poskella. Ja viimesenä Laku, joka kävi meillä muitten kavereitten lisäksi Tapaninpäivänä.


Joulumeininkiä porukoilta. Yleensä ollaan pikkuveljen kanssa vaan käyty vetämässä ruuat tauluun, availtu lahjat, hengattu ehkä vähän aikaa ja lähdetty omiin koteihimme. Nyt oltiin porukoilla 2 päivää putkeen ihan ku ennen vanhaan, koska kumpikaan ei vaan jaksanu lähteä kotiin. Just tota oon kaivannu. Omassa vanhassa huoneessa hengailua silleen et naapurihuoneesta kuuluu tietokoneen naputus ja veljen luukuttama jazz.

Loppuun vielä perinteinen joulutraditio meidän perheessä: kontrabasso saa aina tonttulakin päähänsä.

Olipa ihana viikko. Saunomista omassa turvallisessa luukussa, kavereitten näkemistä ja parit bileet, tutun reitin käveleminen S-markettiin, vanhalla Jopolla pyöräilyä, nauramista ravintolassa hyvän ruuan ääressä, basson soittoa ja vanhempien luona rentoutumista, ja mikä tärkeintä, tunne siitä että tänne voi aina tulla takaisin jos siltä tuntuu.

No comments:

Post a Comment