Wednesday, October 06, 2010

S: DIY-tuubikaulahuiviasia

Meikältä kyseltiin ohjetta edellisen postauksen kaulahuiviin, joten tässäpä tulee. Tää on ehkä helpoin juttu ikinä, mutta tuleepahan tässä nyt selväksi mikä lanka ja mitkä puikot on kyseessä!





Eli siis,
lanka: Novita, Crystal (muita värejä mm. violetti, musta ja beige) - 51% akryyliä, 18% mohairia, 18% polyamidia, 13% polyesteriä
puikot: pyöröpuikot kokoa 10

Meikä siis teki tuon sillä tavalla, että loin eka n. 80 silmukkaa ja sitte neuloin aina joka toisen kerroksen oikeeta ja joka toisen nurjaa silmukkaa. Tärkeintä tässä hommassa oli neuloa erittäin löysällä käsialalla, jotta huivista tulis muhkee ja pehmee. Lankakeriä mulla kului hommaan se 3 kappaletta.

Toivottavasti tästä oli jollekin apua, ja hei, jos meinaatte tehä tollasen ni näyttäkää mulle ihmeessä aikaansaannoksenne :3 Tsemppiä askarteluun !


Pakko vielä leijuu ko oon nii hyvä tyttöystävä et ostin tänään maailman parhaan yllätyksen:

RA:n uus DVD < 3

8 comments:

  1. oi kiitti ohjeesta :> tommonen on pakko neuloa heti pipon jälkeen! ja vaikka tulee kalliimmaksikin ehkä kuin valmiina ostettu, niin onhan se mukavaa pitää omaa käden jälkeä päällä kuin bangladeshin lapsien tekemää :D

    ReplyDelete
  2. nyt harmittaa et oon ihan surke neulomaan.... :D tommonen ois nimittäin niin ihana ja lämmin :3

    ReplyDelete
  3. Anonyymi: Eipä kestä kiittää :3 Ja jep, on paljo kivempi sanoo et ite tein ku et ostin h&m:ltä :'D

    lasinukke: Harjotus tekee mestarin ! Mää oon ollu niinku ihan superhuono kaikissa käsityöhommissa joskus, esim. liian lyhyen kaulahuivin neulomiseen meni yläasteella vuosi .. Sitte sitä oppi ku innostu asiasta oikeesti :>

    ReplyDelete
  4. Oon just tekemässä tommosta ympyrä kaulahuivia, mulla on melkeen 200 silmukkaa ni siitä tulee tosi iso ja sen saa laitettua kaks kertaa ympäri. Meneekö tuo vaan yhen kerran ? :)

    ReplyDelete
  5. Jenni: mulla menee kahesti :O Mulla oli eka 200 silmukkaa ja meni varmaan viiesti kaulan ympäri, et mulla on ehkä _vähän löysemmällä käsialalla tehty sitte ku sulla :---D

    ReplyDelete
  6. Hmmm täytyykin kokeilla, jos vaan saan tässä aikaseks! Vaikuttaa melko helpolta hommalta kuitenkin :p

    ReplyDelete
  7. Tosi ihana tää. Oon halunnu tollast tuubikaulahuivii jo jonkin aikaa.<3

    Harmi, etten enää oikein muista miten kutoa.

    ReplyDelete
  8. aivan ihana blogi teillä! ♥

    ReplyDelete