Monday, January 25, 2010

Kulttuuriopisto !

np. Jippu & Samuli Edelmann - jos sä tahdot niin----

Mulle on tullu muutamia kysymyksiä koskien tätä mun opiskelusysteemiä, joten ajattelin tehä ihan oman pienen postauksen tätä varten ku täällä meinaa käydä aika vähän pitkäksi :'D



mikä : Keski-Pohjanmaan Kulttuuriopisto
sijainti : Kälviä - n. 17km Kokkolan keskustasta



Ihastuttava rakennus :') Oikeesti tää on vaan puolet meijän koulusta, tuossa rakennuksessa sijaitsee mm. yks atk-luokka, auditorio, kiipeilyseinä ja ruokala. Kaikki tärkeimmät siis ..

Tuolla opiskelen siis yhden lukukauden kestävällä kansanopistolinjalla valokuvausviestintää. Minkäänlaista ammattia tai muuta tästä ei itelleen saa, mutta tähän mennessä oon kyllä oppinu erittäin paljon. Tän jälkeen mulla pitäs olla paremmat mahdollisuudet päästä jatkamaan alan opiskelua jossain muualla. Suunnitelmissa ois esim. valokuvaajan ammattitutkinto, mutta saa nähä huoliiko ne mua sitte sinne - aika näyttää :p


Ja sitten asumisesta .. Oikeestihan mää asun Oulussa porukoiden nurkissa, mutta opiskelun ajan käytän hyödyksi opiston asuntolaa. Mun kouluhan siis tosiaan maksaa, ja tässä on semmonen kiva pakettihinta, johon kuuluu opetus+asuminen+aamupala, lounas ja päivällinen. Eli ei tarvi periaatteessa ees laittaa ruokaa kun täällä on niiiin hyvät ruuat ! Paitsi että todellisuus iskee siinä n. klo 17:30 ku on syöny päivän aikana niin monesti että alakaa taas maha murista :'D Tavotteena meillä on yhen kämppiksen kans et ei kuitenkaan syödä ennen ku Salkkarit alkaa ..

Meijän keittiö:



Ei oo kovin komee ilmestys .. Tosiaan asutaan 4 hengen solussa, ja usein täällä on kuitenki ainakin 7 ihmistä illalla kattomassa telkkaria ja syömässä, joten toi on pikkusen ahdas toi keittiö :|

Samassa huoneessa mun kans on yks semmonen tosi kiva tanssilinjalainen, joten ei oo valittamista vaikka joutuukin huoneen jakamaan. Muutenkaan Kälviällä ei pahemmin oo yhtään mitään, et ihan kiva vaan ku on seuraa <: Mun puoli meijän huoneesta:






Mulla ei oikeestaan oo kotona julisteita seinillä, joten täällä kämpillä oon innostunu sitte enempikin liimailee noita seinille. Varsinki ku noi vaaleenkeltaset seinät ei hirveesti miellytä, niin vois oikeestaan tapetoida koko huoneen joillai kuvilla ..


En ny tiiä mitä muuta kertosin, mutta kysykää ihmeessä jos jotain vielä jäi epäselväksi ! :3

4 comments:

  1. Mun olis ihan hullun vaikeeta, tai melkeen mahdotonta nukkua jonkun toisen kanssa samassa huoneessa, siis opiskelijakaverin, ethän sä voi edes rauhasta pierasta! :O :D Et zembbiä, paljon toi maksaa?

    ReplyDelete
  2. miten musta tuntuu että joka blogissa on nyt koulukysymyksiä liikkeessä! se on varmaan tää kevät kun ihmiset hakee kouluihin jiiänee~

    ReplyDelete
  3. Aww, mulla on noi samat muumilakanat! Tosin taitavat lentää tällä viikolla roskiin, kun raahasin ne britteihin asti eivätkä taida enää mahtua matkalaukkuun palatessa. En tiedä miten raaskin, kun ne on ollut mulla aina!;< Ja vau, oot kyllä aika sitkee kun jaat huoneen jonkun kanssa!

    ReplyDelete
  4. Mirette: hahaha, kämppis lähetti terveisiä että se kyllä voi ihan surutta suorittaa ilman vaihtoa :'D Meillä on niin rento meininki et kyllä täällä kestää, vaikka välillä toki vituttaa ko haluis märistä rauhassa 8D

    Ja n. 2 700€ maksaa tuo paketti, ilman asumista ja ruokaa n. 900€ vähemmän. Suht edullinen siinä mielessä et saa kuitenki opintotukee ja mitä oon kattonu muita vastaavia kouluja ni saman setin saa myös 1 000€ kalliimpana muualta : |


    narsessa: Nii voi olla ! Tietäspä itekki et mihin seuraavaks hakee ...


    Silja: Oijoi ! Mietin just ku toin noi viime viikolla kämpille et ei hitto, noihan on varmaa kohta lähemmäs 20v. vanhat lakanat :-----D Mut ymmärrän kyllä tuon että et raaskis luopua, koska en määkään noita ihan helpolla hävittäs !

    Ja haha, kyllähän tässä sitkeyttä välillä vaaditaan, mut tosiaan enää 3kk jäljellä et kyllä tästä selviää :'D

    ReplyDelete